عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.
مصوبه‌‌ مورخ 1371/1/1

‌ماده 11 ـ

به منظور اجراي وظايف، زير: كميته‌اي با عنوان "‌كميته فني نظارت بر تأسيس و فعاليت دفترهاي خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي" مركب از‌نمايندگان سازمان، وزارت و شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با معرفي كتبي بالاترين مقام اجرايي مؤسسه‌هاي ياد شده تشكيل مي‌گردد:
‌الف ـ رسيدگي و اعلام نظر در مورد درخواستهاي داوطلبان جهت صدور پروانه تأسيس دفتر خدمات مسافرت هوايي يا جهانگردي، ظرف سه ماه از تاريخ‌رسيدن درخواست به كميته فني.
ب ـ بررسي صلاحيت داوطلب بر اساس آنچه در ماده (5) مندرج مي‌باشد.
پ ـ بررسي صلاحيت شغلي داوطلب پروانه، مدير عامل، اعضاي هيأت مديره و مدير فني.
ت ـ تأييد نام و محل دفتر خدمات مسافرت هوايي يا جهانگردي.
ث ـ رسيدگي و اعلام نظر در مورد شكايتهاي رسيده و هر گونه تخلف دفترهاي خدمات مسافرت هوايي يا جهانگردي و ساير مواردي كه به موجب اين‌آيين‌نامه، به عهده كميته فني گذاشته شده است و صدور رأي مقتضي بر حسب مورد به تشخيص كميته فني كه عبارت است: تبرئه، اخطار كتبي، تعليق (‌به مدت‌سه تا شش ماه)، لغو پروانه دفتر خدمات مسافرت هواي يا جهانگردي. رأي كميته فني بايد مستدل و بر پايه مدارك لازم باشد.
ج ـ برسي گزارش دستگاه‌هاي ذيربط و اعلام نظر در مورد آنها.
‌تبصره ـ در صورتي كه شكايات رسيده درباره فروش بليت و بارنامه و عدم رعايت مقررات در صدور بليت، برنامه و تعرفه‌هاي مربوط به مسافرتهاي هوايي‌باشد، كميته فني بايد خارج از نوبت به موضوع اختلاف رسيدگي نمايد و در صورت تحقق ادعاي شكايت كننده، مراتب را از طريق دبيرخانه ذيربط به دفتر‌خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ابلاغ نمايد تا حداكثر ظرف يك ماه نسبت به رفع اختلاف خود با شكايات‌كننده اقدام نمايد. در غير اين صورت، كميته‌فني موظف است مطالبات شكايات‌كننده را از محل ضمانت نامه دفتري كه از آن شكايت شده پرداخت نمايد، دفتري كه از آن شكايت شده مكلف است ظرف‌پانزده روز از تاريخ ابلاغ تصميم كميته فني توسط دبيرخانه ذيربط، نسبت به تكميل مبلغ ضمانت نامه اقدام نمايد.
‌در صورتي كه عدم توجه مسئولان دفترهاي خدمات مسافرت هوايي يا جهانگردي متضمن جرمي باشد، (‌پرونده امر) به طور مستدل به مراجع قضاي احاله‌خواهد شد.